BÜRO YÖNETİMİ ve YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ALANI
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Türkiye'de ve dünyada, önemi giderek artan bir alandır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar aranmaktadır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte, hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu durum sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin mesleki eğitimini ön plana çıkarmıştır.
Okulumuzda Büro Yönetimi alanı, 2014–2015 öğretim yılında eğitim öğretime başlamış olup Yönetici Sekreterliği dalında halen eğitim ve öğretime devam etmektedir.
YÖNETİCİ ASİTANLIĞI
Tanımı: Yönetici asistanlığı mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Yönetici asistanlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Yönetici Asistanının Görevleri:
a) Yöneticiye daha önce programlanan işleri hatırlatır
b) Gelen haber ve bilgileri kaydeder, yöneticiye ulaştırır,
c) Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar,
d) Randevuları ayarlar, misafirleri karşılar,
e) Gelen yazıları (Fax, posta vb.) alır, sınıflandırır, kaydeder, büro içi evrak akışını sağlar,
f) Mektup, rapor, tablo vb. dokümanları yazar, çoğaltır, dağıtır ve kullanılacak materyali hazırlatır,
g) Dosyalardan istenen bilgileri bulur,
h) Bir toplantı yapılacaksa gündemini yazıp, ilgililere gönderir, salonu ve kullanılacak materyali hazırlatır.
i) Yönetici seyahat edeceği zaman ulaşım aracında, kalacağı otelde yer ayırtır.Pasaport vize
vb. işlemleri yapar, ilgili kişilere durumu haber verir, seyahat materyali hazırlar.
MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER
Bu alandaki mesleklerde çalışanlar;
İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞ BULMA İMKÂNLARI
Yönetici asistanlığı mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir.
Büro Yönetimi alanı mezunları kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde memur olarak çalışabilmektedirler.
HEDEFİMİZ
EK PUAN VERİLEN 2 YILLIK ÖN LİSANS PROGRAMLARI (TYT SINAVI)
• Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
• Çağrı Merkezi Hizmetleri
• Emlak ve Emlak Yönetimi
• İnsan Kaynakları Yönetimi
• İşletme Yönetimi
• Kooperatifçilik
• Sağlık Kurumları İşletmeciliği
• Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
• Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama
• Sosyal Güvenlik
• Yerel Yönetimler
• ÖSYM' nin yapacağı Dikey Geçiş Sınavı ile 4 yıllık lisans programlarına devam edebilirler.